rushweb blog

ساخت وبلاگ

برای طراحی نما ساختمان بهتر است با انواع مدل ها و مصالح و نحوه  اجرای آن آشنا باشید‌. برای طراحی ساختمان خود از متخصصین در این حرفه کمک و مشاوره بگیرید.

نمای بیرونی ساختمان ویلایی

نمای بیرونی ساختمان های ویلایی همیشه در معرض تغییر های شدید آب و هوایی مثل باران، باد و خاک قرار می گیرد، باید مصالح به کار برده شده در این نوع طراحی نما با کیفیت  باشد تا از خسارات ناشی از تغییرات در امان باشد و کیفیت و زیبایی خود را در گذر زمان از دست ندهد.

نمای بیرونی ساختمان های ویلایی جلوه خاصی به آنها داده و روی قیمت و ارزش مادی و بصری اثر گذار است.

طراحی نمای بیرونی ساختمان ویلایی انواع گوناگونی از جمله طرح کلاسیک، مدرن، فولدینگ، سنتی و ایرانی، دیکانستراکشن و… دارد.

اصولا بهترین طرح نما برای بیرون ساختمان ویلایی طرح کلاسیک و مدرن است. این نوع طرح با اکثر سلیقه ها سازگار است.

باید برای طراحی نمای ساختمان خود به بافت شهر و وضعیت جغرافیایی محل مورد نظر توجه داشته باشید به طور مثال اگر در منطقه گرمسیر سکونت دارید باید از مصالحی استفاده کنید که برای آب و هوای این منطقه مناسب است.

بدیهی است که مصالح مناطق گرمسیر را نمی توان برای مناطق سردسیر به کار برد. در نمای ساختمان حتما باید از مصالحی استفاده شود که ضریب انتقال حرارتی آنها کم باشد.

علاوه بر این ها مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان باید عایق از هرگونه صدا، تغییرات جوی آب و هوا، باد طوفان و یازلزله باشد.

 

همچنین بهتر است در طراحی خود از آداب و سنت های منطقه مورد نظر خود آگاه باشید و تاریخچه  منطقه را مطالعه کنید.اکثر افراد  معمولا از ساختمان هایی که از طرح های اصیل بهره مند است استقبال می کنند.

 

توجه داشته باشید که هر چقدر نمای داخلی ویلای شما زیبا و دلربا باشد اما برای نمای بیرون ساختمان خود از مصالح با کیفیت و مرغوب و همچنین طرح زیبا و شیک استفاده نکنید تمام تلاشتان که برای زیبایی  ویلای خود انجام داده بودید بی ثمر است و کمتر دیده میشود و در نتیجه ارزش مادی و معنوی ساختمان نیز پایین می آید.

 

طراحی نمای ساختمان بیرونی اداری

در طراحی  نمای ساختمان بیرونی اداری باید از عناصری استفاده شود که ماهیت و اصل کار این ساختمان ها را به خوبی به نمایش بگذارد و با بافت شهری هماهنگ باشد.

 در این طراحی ممکن است از طرح هایی در سبک مینیمال، مدرن، سنتی، کلاسیک و یا تلفیقی بهره ببرند.

در نمای مینیمال طرح بسیار ساده است و از مواد و مصالح  یکدست و هماهنگ استفاده میشود.

نمای مدرن با مصالح به روز ساخته می شود ساده تر از سبک کلاسیک است. در نمای کلاسیک  از مصالحی مانند سنگ یا چوب و آجر بهره می برند.

نمای سنتی مطابق با سبک سنتی  درست میشود بسیار زیبا و آرامبخش است.

در سبک تلفیقی از انواع مصالح و متریال ها استفاده میشود.

 

طراحی نمای ساختمان های مسکونی

در نمای ساختمان های مسکونی معمولا از مصالح و مواد ساده  برای بیرون ساختمان استفاده می کنند و طبق سلیقه افراد بعضی ها از مدل های رومی و بعضی نیز از سرامیک ها و آجرهای ساده  بهره می برند و بعضی ها طرفدار طرح های شلوغ با ستون های بزرگ برای فضای بهار خواب خود هستند. آنچه که در طراحی نمای ساختمان های مسکونی مد نظر است کیفیت و در عین حال زیبایی خیره کننده است.

 

با مراجعه به گروه دیجی منزل  میتوانید ساختمان ها  و ویلاهای خود را با بالاترین کیفیت مصالح و شیک ترین طرح نما و با خیالی آسوده به دستان حرفه ای گروه دیجی منزل بسپارید تا اثری رویایی بر روی ساختمان های شما بر جای بگذارند.

  

 

قیمت طراحی نمای ساختمان ها

عوامل بسیاری بر روی قیمت  طراحی نمای ساختمان را تاثیر دارند و هزینه ها با توجه به مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان متغیر است. برای مثال هزینه سرامیک نمای بیرونی ساختمان با هزینه چوب و یا شیشه بسیار متفاوت است زیرا مصالح بکار برده شده هر کدام  فرق دارد.

همچنین مقدار مصالح مورد استفاده در طراحی  با توجه به متراژ بنا و نوع طراحی  متفاوت است‌.

لازم ذکر است که حق الزحمه کارگران و معماران نیز باید پرداخته شود. به یاد داشته باشید که برای کمتر شدن هزینه های نمای ساختمان خود از مصالح بی کیفیت و نامرغوب استفاده نکنید چرا که در آینده ممکن است برای فروش ساختمان و یا ترمیم آن دچار زیان بسیاری شوید.

بنابراین بهتر است در همان ابتدای اول کار از مواد و مصالح با کیفیت استفاده کنید.

 

دیجی منزل با بهره مندی از بهترین معماران با تجربه و با سابقه کاری زیاد  توانسته است  در امر طراحی نمای ساختمان ها بسیار موفق باشد و نمایی با طراحی زیبا در کارنامه خود ثبت کنند.

منبع: خبر چینش

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 395 تاريخ : دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 ساعت: 14:14

عینک ها زیبایی خاصی را به صورت انسان میبخشند. عینک ها در مدل های مردانه، زنانه، دخترانه و بچه گانه در مراکز چشم پزشکی و عینک فروشی یافت می شود‌.

با خرید عینک دیگر نگران کیفیت عینک خود نباشید.

اکثر مردم  اطلاعاتی در مورد  مدل های عینک های اصل ندارند ما در این مقاله سعی داریم به نکاتی در مورد مدل های عینک  اصل و تاثیر آن بر روی زیبایی هرچه تمام تر شما بپردازیم:

خرید عینک برای انواع پوست ها و طرح صورت  متفاوت است. برای مثال:

صورت کشیده، صورت لاغر، صورت تپل، صورت با بینی بزرگ

این ها شرایط خاصی هستند که خریداران عینک حتما باید به آن توجه زیادی داشته باشند.

تشخیص جنس عینک اصل از تقلبی همچون عطر اصل و تقلبی معیار های متفاوتی دارد که باید به همه آن ها توجه بسیار شود.

پرطرفدارترین مدل عینک ها برای ایرانیان، عینک های ایتالیایی است. پلاریزه بودن یا نبودن عینک چنان تفاوت و تاثیری سلامتی چشم ها ندارد.

برای سلامتی خود حتما هم عینک بزنید و هم ضد افتاب، موضوع استفاده از عینک و ضد آفتاب  بسیار مهم و اجبار است مخصوصا برای ساکنین خاورمیانه ای چرا که تحت تابش شدید آفتاب هستند.

درست است ک نور خورشید سرشار از ویتامین k است و همچنین برای حیات الزامی است و از استرس و افسردگی می کاهد، اما طبق اشعه های بنفش در نور خورشید برای پوست و چشم ها اثرات منفی دارند و عاملی برای سرطان پوست و آب مروارید و ناخنک چشم است.

نکات مهم در خرید و انتخاب عینک‌های اصل مردانه و زنانه

توجه به نکته هایی که چشم پزشکان درباره انتخاب درست عینک می گویند، اما معیارهای مناسبی جهت ایده انتخاب یک عینک خوب شامل موارد زیر است:

فریم عینک: نوع قاب عینک بر زیبایی تاثیری فراوانی دارد و ساختار و تناسب آن ها با چشم  و با ترکیب صورت باید هماهنگ باشد.

در اثر تماس با عرق تغییر رنگ ندهند، قسمت بالایی قاب هم سطح با لبه تحتانی ابرو باشد.

عدسی عینک: بهتر از عدسی های فتوکرومیک استفاده کنید تا از چشم ها در برابر اشعه خورشید محافظت کند. جنس عدسی عینک باید سنگین نباشد.

گرفتن مشاوره از چشم پزشک و اپتومتریست ها: انتخاب عینک چیزی نیست که فقط بر طبق سلیقه شما باشد بلکه باید جنس فریم  و عدسی کار شده در عینک اصل باشد، بهتر است از چشم پزشک یا اپتومتریست اشنا به جنس و نوع عینک برای خرید عینک کمک بگیرید.

در ادامه به انواع عینک ها می پردازیم:

عینک های آینه ای: این عینک ها نمی توانند  چشم را در برابر اشعه UV محافظت کنند و فقط باعث کاهش ورود نور به چشم ها می شود.

عینک های فتوکرومیک: عینک های فتوکرومیک در برابر نور زیاد خود به خود و به صورت اتومات تیره می شوند و در صورت  کم شدن شدت نور روشن تر می شوند‌. عینک های فتوکرومیک مدت زیادی را نیاز دارند تا با شرایط و محیط های متفاوت سازگار شوند.

عینک های سایه روشن: ترکیب رنگ عدسی عینک های سایه روشن حالت سایه دارد مثلا در بالا تیره و در پایین روشن است.

برای ورزشکاران رشته های شنا، قایقرانی و اسکی بسیار مطلوب از نظر دید است.

راه اطمینان پیدا کردن از استاندارد بودن یک عینک

بهترین و مطمئن ترین راه برای اطمینان پیدا کردن از استاندارد یک عینک، استفاده از دستگاه UV متر است.

تشخیص استاندارد بودن عینک حتی به رای پزشک هم با بهره گیری از این دستگاه ممکن است. این دستگاه می تواند میزان جذب اشعه فرابنفش را در عینک هایی که قدرت بالای ۹۸ درصد جذب را دارند تشخیص دهند

مرکز روشنا اپتیک  در ساری با دارا بودن دستگاه  تشخیص استاندارد مشکل را برای شما آسان کرده است دیگر نگران استاندارد مناسب عینک های خود نباشید. عینک های با کیفیت و اصل را فقط در روشنا اپتیک تهیه کنید.

خرید عینک در ساری  مخصوص فصل خاصی نیست بلکه در همه فصل ها می توان برای خرید عینک اقدام کرد.

مدل های زیادی وجود دارد و اگر عینک آفتابی مطلوب را از عینک های طبی و نزدیک بین تا آستیگماتیسم تشخیص دهید، میتوانید کلکسیون جذابی از مدل های متفاوت عینک ها داشته باشید.

از برند اوکلی سری GAUGE، پوشش عدسی و فرابنفش و آینه ای  دارد و از فناوری های  انحصاری IRIDIUM بهره می برد، که مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد. برای دیدن اجسام بدون خطای دید از فناوری HDO بهره برده است و بسیار سبک به نظر می رسد.

قابل ذکر است که یک سری از رنگ ها، مناسب برای عینک های آفتابی  تشخیص داده نشده اند.

عینک تونینو لامبورگینی با مدل TL514_53 که دارای طرح مستطیلی و از فیبر کرین برای طراحی آن استفاده شده است. یکی از گرانترین عینک های موجود در بازار است که از بافت بدنه ماشین های کلاس اسپرت لامبورگینی می باشد.

اگر دارای رنگ پوست سفید هستید، از مدل هایی با فریم های قرمز، قهوه ای و یا آبی استفاده کنید.

سان گلس برند دیور فرانسه شکل گربه ای به خود گرفته است و دارای جنس فریم فلزی و رنگ فریم طلایی است.

اگر دارای رنگ پوست تیره ای هستید، باید از رنگ های سفید خاکستری و مشکی برای فریم های عینک خود استفاده کنید.

اگر صورت مربعی دارید، از فریم های گرد و بیضی استفاده کنید تا حالت خمیدگی مطلوبی داشته باشد و صورت شما را مربعی شکل نکند.

از لاکچری ترین برند های عینک دنیا، برند ژیوانشی است

افرادی که صورت هوی باریک و ظریفی دارند نباید از از عینک های بزرگ استفاده نمایند چرا که عینک های بزرگ صورت آن ها را به اصطلاح عامیانه می خورد‌.

فریم های عینک های اصل همیشه دارای وزن  سبکی هستند. هر چقدر وزن عینک سبکتر باشد دیرتر از عینک خسته و زده می شوید.

همچنین عینک اصل باید علاوه بر  سبک بودن از مقاومت بالایی نیز برخوردار باشد تا در اثر ضربه و افتادن آسیبی به عدسی و فریم عینک وارد نشود.

عینک های اصل معمولا دارای انعطاف پذیری بالایی هستند و در اثر خمیدگی با سرعت به حالت اول خود باز می گردند.

منبع: دانشجو اینترنشنال

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 157 تاريخ : يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:20

آیا تا کنون از ماسک شیمیایی استفاده کرده‌اید؟ آیا از کاربردها و مزایای این ماسک مطلع هستید؟  آیا دوست دارید اطلاعات خود در مورد این ماسک‌ها افزایش دهید؟

 بنا بر اتفاقات مختلفی که در جهان افتاده است، امروزه بسیاری از افراد به دلیل استشمام گازهای سمی ناشی از جنگ‌های مختلف و بمباران‌های شیمیایی جان خود را از دست می ‌دهند.

امروزه صاحب ‌نظرانی که در این زمینه دست به تحقیق زده‌اند، تصمیم به تولید ماسک‌هایی گرفته‌اند که این ماسک‌ها بتوانند از جان افراد در مقابل بیماری‌های مختلف ناشی از گازهای سمی محافظت کنند. در واقع تولید این ماسک‌ها، بهترین راه‌حل ارائه شده برای محافظت از بدن افراد است که مورد استقبال زیادی نیز قرار گرفته‌اند.


ما در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با ماسک شیمیایی، کاربردهای آن، انواع مختلف و مزایا و معایبی که این نوع از ماسک‌ها دارند، آشنا کنیم. اگر تمایل دارید که از ماسک‌های شیمیایی برای حفظ سلامت خود استفاده کنید، توصیه می ‌کنیم که مطالب زیر را بادقت بخوانید.

ماسک شیمیایی چیست؟

در بازار فروش انواع ماسک و تجهیزات حفاظتی، ماسک‌های مختلفی وجود دارند که هرکدام از این ماسک‌‌ها، کاربردهای مختلفی نیز دارند.

یکی از انواع ماسک‌ها، ماسک شیمیایی است که برای محافظت از دستگاه تنفسی انسان طراحی شده است.

این ماسک نقش بسیاری در حفظ جان انسان دارد و در واقع می ‌تواند تمام صورت یا نیمی از صورت فرد را بپوشاند و از آن محافظت کند.

این نوع از ماسک‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که ممکن است حدود ۲۴ ساعت و یا بیشتر در مقابل انواع گازهای سمی و شیمیایی به‌خصوص گاز ان‌بی‌سی  که از شرایط هسته‌ای نشئت می ‌گیرند، دوام بیاورند.

انواع ماسک شیمیایی

ماسک‌های شیمیایی موجود در بازار، در انواع مختلف تولید شده و به فروش بازار عرضه می‌ شوند. به­طور کلی انواع ماسک‌های شیمیایی را می‌توانیم به دو دسته تقسیم کنیم.

یکی از انواع این ماسک‌ها که اتفاقاً پرکاربردترین ماسک شیمیایی نیز می ‌باشد، نوع تمام صورت است. این نوع از ماسک‌های شیمیایی، از استحکام بالایی برخوردار است و با استفاده از مواد اولیه‌ی مرغوب تولید می ‌شود.

ماسک شیمیایی تمام صورت بیشتر اوقات در صنایعی که به تولید مواد شیمیایی مختلف اشتغال دارند، به­کار گرفته می ‌شود و ویژگی‌های منحصربه‌فردی نیز دارد.

از جمله ویژگی‌های ماسک شیمیایی تمام صورت می‌ توانیم به عدم ایجاد بخار در ماسک و سهولت کاربر در تنفس و کار کردن اشاره کنیم. علاوه بر این، ماسک تمام صورت شیمیایی قابلیت این را دارد که تغییر سایز بدهد و به سایز دلخواه شما تبدیل شود.

در مقابل، ماسک‌های شیمیایی نیم صورت قرار می‌ گیرند. شاید تاکنون در کوچه و خیابان دیده باشید که برخی از افراد برای جلوگیری از آسیب‌های مربوط به آلودگی هوا، از این نوع ماسک استفاده می‌ کنند.

کاربرد اصلی ماسک نیم صورت شیمیایی به دوران جنگ هسته‌ای در کشورهای خارجی باز می ‌گردد. در این دوران به دلیل اینکه بسیاری از افراد توسط بمباران‌های هسته‌ای جان خود را از دست می‌ دادند، از ماسک‌های نیم صورت استفاده می ‌شد تا این ماسک‌ها بتوانند تا حدودی از مرگ‌ومیرها جلوگیری کنند.

این ماسک نیز ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد اما اصلی‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی آن این است که می‌تواند تا حدود ۴۸ ساعت از ورود گاز‌ها و غبارهای سمی به بدن شما جلوگیری کند.

کاربرد ماسک شیمیایی

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، این نوع از ماسک‌ها کاربردهای گوناگونی دارند. گاه ممکن است از ماسک‌های شیمیایی در محیط‌های صنعتی استفاده شود و گاه ممکن است افراد از این ماسک‌ها در زندگی روزمره‌ی خود بهره ببرند.

به‌هرحال اصلی‌ترین کاربردهای ماسک شیمیایی به شرح زیر می ‌باشد:

  • کاربرد در ساخت‌وسازی که با مواد خطرناک شیمیایی سروکار دارند.
  • کاربرد در تعمیرات مربوط به لوله‌های گاز و نشت آن‌ها
  • کاربرد در جوشکاری در جهت جلوگیری از رسیدن گازهای جوشکاری به بدن
  • کاربرد این ماسک شیمیایی توسط نیروهای امنیتی هنگام شورش‌ها

مزایای استفاده از ماسک شیمیایی

اگر شما درشغل خود با مواد شیمیایی سر و کار دارید. شما می توانید با خرید ماسک شیمیایی از مزایای زیر بهره مند شوید.

  • این نوع از ماسک‌ها یکبار مصرف نیستند و کاربر می ‌تواند برای دفعات متعدد از آن‌ها استفاده کند.
  • داشتن قابلیت شستشو نیز یکی دیگر از مزایای مهم ماسک‌های شیمیایی بشمار می ‌آید اما باید توجه کنید که این ماسک را با مواد مخصوص بشویید نه با آب.
  • این ماسک توانایی آن را دارد که سلامت انسان را حفظ کند.
  • یکی دیگر از مزیت‌های متعدد ماسک شیمیایی این است که اجزای مختلف آن قابل تعویض هستند.

معایب ماسک‌های شیمیایی

متأسفانه ماسک‌های شیمیایی در مقابل مزیت‌های بسیار خود، معایبی نیز دارند. این معایب عبارت‌اند از:

  • قیمت بالای این ماسک‌ها باعث شده است که همه‌ی افراد توان خرید آن را نداشته باشند.
  • عیب دیگر ماسک‌های شیمیایی این است که به‌سختی شستشو می ‌شوند چراکه این ماسک‌ها ذرات سمی و شیمیایی هوا را جذب می‌ کنند و برای شستن آن‌ها باید از موادی استفاده شود که این ذرات را از بین ببرند.

منبع: دانشجو اینترنشنال

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 158 تاريخ : دوشنبه 5 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:40

زمانی که کسی از کفش‌ها صحبت می‌ کند، ما به یاد همین کفش‌‌های زیبا و روزانه‌ی خود می ‌افتیم که در گردش، مهمانی، ورزش و... از آن‌ها استفاده می کنیم. در صورتی که افزون بر این نوع از کفش‌ها، کفش دیگری با نام کفش ایمنی در بازار فروش وجود دارد که بیشتر توسط کارگران و کارمندان استفاده می ‌شود

 طراحی ایمنی موجود در کفش‌های ایمنی باعث شده است که قلب دوم انسان یعنی پا، ساعت‌ها بتواند در این کفش قرار گیرد بدون اینکه احساس ناراحتی کند.
در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با کفش ایمنی و انواع آن، کاربردهای گوناگون کفش ایمنی و مزایا و معایب آن آشنا کنیم.

کفش ایمنی چیست؟

کفش ایمنی به کفشی مقاوم اطلاق می‌ شود که بیشتر اوقات در محیط‌های پرخطر به‌خصوص شرکت‌های صنعتی و شیمیایی مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

این کفش با ساختار خود، توانایی آن را دارد که از پای انسان در مقابل ضربات و مواد مختلف سمی و غیرسمی محافظت کند

عمدتاً طراحان کفش ایمنی تلاش می ‌کنند که در ساختار این کفش از سرپنجه‌های فولادی و فلزی استفاده کنند تا میزان آسیب‌های وارده به انگشتان پا را تا حد چشمگیری کاهش دهند.
جنس پنبه و قالب استاندارد کفش ایمنی سبب می‌ شود که این کفش در مقابل خطرات و اتفاقات خطرزا از خود واکنش نشان دهد و خطر را به حداقل برساند. به دلیل اینکه تولیدکنندگان بتوانند طراحی این نوع از کفش را پیشرفته‌تر کنند، از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های گوناگونی کمک می گیرند که گاه این فناوری‌ها بر ظاهر کفش ایمنی تأثیر می‌ گذارد و گاه نیز می ‌توانند ساختار آن را تغییر دهند. در اصل این نوع از کفش باتوجه به عوامل مختلفی مثل استانداردهای تولید کفش و تکنولوژی‌های روز دنیا تولید می ‌شود.

انواع کفش ایمنی

کفش‌هایی که با نام کفش ایمنی به فروش می‌ رسند، خودشان از نظر جنس، طرح، رنگ، مدل و... دنیایی دارند. کفش‌های ایمنی در برندها و شرکت‌های مختلفی نیز تولید می ‌شوند و از این نظر هم با یکدیگر تفاوت دارند.

به طور کلی کفش‌های ایمنی به ۵ دسته‌ی زیر تقسیم می ‌شوند:

•    کفش ایمنی تهیه شده از پلاستیک

•    کفش ایمنی کفه فلزی

•    کفش ایمنی با سرپنجه فولادی

•    کفش ایمنی بوتیل

•    کفش ایمنی کفه مخصوص

شایان ذکر است که هرکدام از این انواع گوناگون، در محیط‌های خاصی کاربرد دارند و ویژگی‌های آن‌‌ها، متناسب با کاربردشان می‌ باشد.

کاربرد کفش ایمنی

به طور کلی کاربردهای کفش ایمنی به شرح زیر می ‌باشند:

•    کاربرد در محیط‌های صنعتی بزرگ:

این کفش به دلیل این که از زیره‌های پی‌یو و سرپنجه‌ای فولادی محکم تولید می ‌شود، در انواع محیط‌‌های صنعتی کاربرد دارد


از این کفش در کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگی که در زمینه‌ی تولید انواع مواد شیمیایی و مضر فعالیت دارند، استفاده می ‌شود. علاوه بر این، دیده شده است که کارکنان کوره‌های ذوب نیز برای محافظت از پای خود در مقابل مواد مذاب و داغ، از کفش‌های ایمنی مقاوم در برابر حرارت استفاده می ‌کنند.

دیگر کاربرد این کفش در صنایع گسترده، استفاده از آن در شرکت‌های تولیدی قطعات فلزی می‌ باشد. در این شرکت‌ها به دلیل اینکه ممکن است قطعات فلزی نوک‌تیز روی زمین بریزند، از این کفش‌ها استفاده می‌ شود تا میزان خطر به حداقل برسد.

•    کاربرد در کارگاه‌های کوچک:

دیگر کاربردهای کفش ایمنی در کارگاه‌های کوچک می ‌باشد. از آنجایی که در کارگاه‌های کوچک افراد عمدتاً با مواد مختلفی سروکار دارند و ممکن است روی قطعات مختلف فلزی و نوک‌ تیز راه بروند، لازم است که در چنین محیط‌هایی کفش ایمنی بپوشند.
البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که طبق اعلام سازمان کار، کارفرمایان شرکت‌ها و کارگاه‌های کوچک و بزرگ موظف شده¬اند که برای افزایش ایمنی نیروهای کار، به آن‌ها لباس ایمنی و کفش ایمنی ارائه کنند.

 

 

مزایای کفش ایمنی

خرید کفش ایمنی مزایای زیادی دارد. این مزایا شامل موارد زیر می ‌شود:

•    محافظت از پا در برابر فشار و ضربه

•    وزن کم و طراحی باکیفیت

•    محافظت از پا هنگام دویدن

•    محافظت از پا در برابر قطعات نوک‌تیز

•    مقاوم در برابر جریان‌های الکتریسیته

•    مقاومت در برابر اسیدها و مواد شیمیایی سمی

معایب کفش ایمنی

متأسفانه امروزه دیده می‌ شود که کفش‌‌های ایمنی برخلاف مزایای متعددی که دارند، دارای معایبی نیز هستند.

برخی معایب کفش ایمنی عبارت‌اند از:

•     به دلیل این که ساختار این کفش بسیار محکم است و در تولید آن از مواد اولیه‌ی باکیفیت و گران‌قیمت استفاده می ‌شود، باید بدانید که قیمت کفش ایمنی نسبت به سایر کفش‌ها در سطح بالاتری قرار گرفته است.

•    عیب دیگر این کفش این است که سرپنجه‌های فلزی و فولادی موجود در آن، ممکن است به انگشتان پا آسیب برساند و سبب تاول زدن این انگشتان بشود.

•    از دیگر عیوب این کفش می‌ توانیم به عرق کردن پا در آن اشاره کنیم. به دلیل اینکه کاربر مدت‌زمان زیادی را در محیط کار از این کفش استفاده می‌کند، پای او عرق می ‌کند و دچار بوی بد می ‌شود.

منبع: اطلاع نیوز

 

rushweb blog...
ما را در سایت rushweb blog دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rushweb rushweb بازدید : 139 تاريخ : دوشنبه 5 ارديبهشت 1401 ساعت: 16:14